ВИКОРИСТАННЯ ЕКОСИСТЕМИ GO-LAB ДЛЯ ДОСЛІДНИЦЬКО ОРІЄНТОВАНОГО НАВЧАННЯ ОНЛАЙН

Сучасні суспільні виклики, передусім зумовлені пандемією COVID-19, поставили педагога перед проблемою використання різноманітних методик електронного навчання. Для практичної роботи рекомендуємо безкоштовну платформу для дистанційного навчання предметів STEAM – екосистему Go-Lab (https://www.golabz.eu/), яка сьогодні містить найбільшу колекцію віддалених / віртуальних лабораторій, освітніх додатків, понад тисячу дослідницьких навчальних середовищ (Inquiry Learning Space – ILS) для активного експериментування, навчання на основі запитів, створення гіпотез і їх обговорення та ін. Ця платформа активно використовується у школах Західної Європи, деяких країн Африки і стала доступною для України завдяки проєкту програми ЄС ERASMUS+ К2 «Модернізація вищої педагогічної освіти з використанням інноваційних інструментів викладання – MoPED» (№586098-EPP-1-2017-1-UA-EPPKA2-CBHE-JP). Освітній контент на порталі Go-Lab багатьма мовами: більшість ILS – англійською (299), португальською (140), грецькою (127), іспанською (77), німецькою (50). Платформа частково поширюється до країн Східної Європи, зокрема уже опубліковано для користування ILS румунською (108), українською (19), польською (6) та іншими мовами. Таким чином, використання Go-Lab допомагає не лише у формуванні та розвитку навичок у сфері STEАM, а й сприяє вивченню інших мов.

Співробітники Центру професор Олена Будник та доцент Вікторія Гнєзділова отримали міжнародні сертифікати, відвідавши вчительські воркшопи у Нідерландах та Португалії, з опанування інноваційних програмних інструментів Go-Lab. Цей досвід використано у розробці освітніх програм з підвищення кваліфікації для педагогів на базі Центру.

Сьогодні Go-Lab уже використовується прогресивними освітянами Прикарпаття. Учитель інформатики ЗОШ № 25 м. Івано-Франківська Сергій Микицей – колишній випускник Прикарпатського національного університету, учасник тренінгів, що проводилися у рамках проєкту MoPED, – активно впроваджує додатки та інструменти Go-Lab у професійній діяльності. У пропонованому відео він розповідає про свій досвід роботи з учнями на цій платформі зі створення власного уроку, зокрема використання дослідницьких навчальних середовищ «Комп’ютерне моделювання» та «Моделювання та алгоритмізація».

Після стабілізації ситуації з коронавірусом на базі Центру інноваційних освітніх технологій «PNU EcoSystem» планується проведення низки тренінгів для педагогів щодо використання платформи Go-Lab у професійній практиці.