Упродовж кількох днів команда Центру інноваційних освітніх технологій «PNU EcoSystem» працювала на базі Калуських ліцеїв №2 та №10 Івано-Франківської області, де було організовано курси підвищення кваліфікації для педагогічних працівників, які забезпечують навчання учнів 5-11(12) класів у закладах загальної середньої освіти на тему: «Цифрові технології в освітньому процесі НУШ» за програмою в обсязі 30 акад. год (1,0 кредит ЄКТС).
Фахівці Центру «PNU EcoSystem», зауважує професор Олена Будник, активно працювали з учителями 5-11(12) класів над удосконаленням інформаційно-комунікаційної, цифрової, інклюзивної та мовленнєвої компетентностей щодо: використання цифрових інструментів в організації освітнього процесу; застосовування онлайн-сервісів для формувального та підсумкового оцінювання результатів навчання; розвитку навичок упровадження медіаосвітніх технологій та забезпечення зворотного зв’язку в умовах дистанційного/змішаного навчання здобувачів освіти; забезпечення додаткової підтримки в освітньому процесі дітей з особливими освітніми потребами з допомогою ІКТ; розвитку soft skills у професійній діяльності тощо.
У контексті реалізації програми курсів учасники поглибили свої знання про загальні аспекти цифровізації освіти та її завдання на сучасному етапі впровадження інформаційно-комунікаційний технологій. Обов’язковий елемент кожного заняття – практична робота вчителів щодо використання освітніх цифрових сервісів (LearningApp, Kahoot, Padlet та ін.), розвиток умінь створювати власні медіапродукти й використовувати їх у викладанні конкретного навчального предмета (професор Тетяна Качак, доценти Тетяна Близнюк і Катерина Фомін). Питання запобігання кібербулінгу сприяли розвиткові медійно-інформаційної грамотності вчителів, критичного мислення задля протидії маніпуляціям і фейкам, дотримання правил інформаційної гігієни в освіті (професор Інна Червінська).
Учителі також ознайомилися з платформою Wizer.me, яка входить в десятку кращих ресурсів для онлайн та офлайн навчання (доцент Вікторія Гнєзділова); навчилися створювати інтерактивні робочі аркуші з використанням будь-яких джерел інформації (паперових чи електронних). Старший викладач Михайло Котик представив педагогам основні принципи використання SMART-обладнання, їх різновиди й технічні можливості, а також платформи, сервіси та програмне забезпечення для створення інтерактивного уроку.
Професор Світлана Чупахіна залучила слухачів до обговорення актуальних проблем інклюзивного навчання в закладах загальної середньої освіти та ознайомила із застосунками, які доцільно використовувати у роботі з дітьми з особливими освітніми потребами, зокрема з Purposegames, що дозволяє створювати дидактичні ігри для закріплення вивченого з різних навчальних предметів.
Як зауважили керівники Калуських ліцеїв №№ 10, 2 – Тетяна Федорів і Наталія Овсеєнко, представлений у програмі курсів матеріал є особливо актуальний у сучасних умовах дистанційного та змішаного навчання, адже вчителі у режимі офлайн навчилися працювати з конкретними цифровими ресурсами та інструментами для роботи з учнями, налагодження з ними зворотного зв’язку та мотивації до пізнання нового знання.
Після завершення курсів привітати педагогів прибув мер Калуша Андрій Найда, начальниця управління освіти Калуської міської ради Ірина Люклян, а також керівники закладів загальної середньої освіти. Відрадно, що відчувається підтримка освітян зі сторони місцевої влади, адже це був перший досвід навчання понад трьох сотень учителів за кошти державної субвенції на базі Прикарпатського університету. Всі учасники отримали свідоцтва про підвищення кваліфікації (30 акад. год).
Команда Центру «PNU EcoSystem» вдячна організаторам і вчителям Калущини за запрошення до співпраці.