КОМАНДА ЦЕНТРУ ВЗЯЛА УЧАСТЬ В ОРГАНІЗАЦІЇ ТА ПРОВЕДЕННІ ІІІ МІЖНАРОДНОЇ КОНФЕРЕНЦІЇ «ОСОБИСТІСТЬ У КРИЗОВИХ УМОВАХ СУЧАСНОСТІ: ПСИХОЛОГІЧНІ ВИКЛИКИ»

3 березня на базі нашого університету відбулась за участі команди Центру відбулась ІІІ Міжнародна науково-практична конференція «Особистість у кризових умовах сучасності: психологічні виклики». Захід об’єднав знаних українських і зарубіжних науковців, викладачів, практиків, громадських діячів, активістів молодіжних, громадських організацій, здобувачів вищої освіти, аспірантів та зацікавлених осіб.

Директорка Центру професор Олена Будник виступила з доповіддю «Психологічний і педагогічний супровід дітей війни: соціальні виклики та реалії практики», в якому привернула увагу слухачів до проблем українських дітей, які постраждали, зникли безвісти або були незаконно депортовані до країни-агресора; акцентувала не необхідності надання психолого-педагогічної допомоги таким учням у закладах освіти, а також вказала на необхідності підвищення інфомедійної грамотності сучасного фахівці, зокрема педагога. «Застосування засобів електронної комунікації, дистанційного навчання актуалізують окремий аспект підготовки сучасного вчителя – розвиток інфомедійної грамотності, критичного мислення, навичок створення медіауроку та медіагігієни. Адже в сучасних умовах мають місце інформаційні війни, кібербулінг та кібергрумінг, з якими можуть стикатися усі учасники освітнього процесу. Саме у стані пережитого стресу, психологічної травми війни учні стають більш чутливими і можуть потрапити до рук віртуальних шахраїв найчастіше через соціальні мережі та фейкові акаунти», зазначила у виступі спікерка.

Кандидатка педагогічних наук, доцент Катерина Фомін у своєму виступі обґрунтувала проблему комунікативних барєрів у педагогічній взаємодії «вчитель-учень», які виникають в освітньому процесі через отримані психоемоційні травми війни. «Діти, які пережили окупацію, обстріли, евакуацію, потребують комплексного поновлення їхніх прав та реабілітації», зауважила у своєму виступі фахівчиня Центру та виокремила основні напрями з використання технологій дистанційного навчання у практичному вирішенні проблеми.

Предметом обговорення стали також питання філософського осмислення екзистенційної ситуації особистості в умовах війни, психологічного благополуччя в сучасних українських реаліях, інноваційні технології управління і реґулювання психологічних та соціальних процесів збереження професійного здоров’я особистості, психологічна та інформаційна допомога в умовах війни та ін.