16 червня у Центрі «PNU Ecosystem» відбулася прес-конференція про унікальні результати проєкту «MoPED: Модернізація педагогічної вищої освіти з використання інноваційних інструментів викладання» (№ 586098-EPP-1-2017-1-UA-EPPKA2-CBHE-JP), який стартував у жовтні 2017 року і завершився 14 квітня 2021 року.
На зустрічі з журналістами були присутні ректор Прикарпатського національного університету професор Ігор Цепенда, начальниця відділу управління проєктами університету, координаторка проєкту Любов Зінюк, директорка Центру інноваційних освітніх технологій «PNU EcoSystem», створеного в рамках проєкту, керівник академічної групи проєкту MoPED у ПНУ професорка Олена Будник, учасники академічної групи проєкту, студенти, викладачі та вчителі шкіл Івано-Франківська, які брали участь у заходах у рамках цього проєкту.
«Проєкт MoPED є цікавим не лише для українських вчителів, а й викладачів українських і європейських університетів, які займаються цією проблематикою. Він, першочергово, охопив не лише поліпшення матеріальної бази, а й зробив дуже важливий крок у методиках навчання в НУШ; дав можливість учителям, студентам вже сьогодні розпочати оволодівати новими курсами з використанням інноваційних технологій», – зазначив ректор ПНУ Ігор Цепенда. Ректор також зауважив, що офіс програми ЄС Еразмус звернув увагу на цей проєкт, щоб вирізнити його як найбільш успішний із тих, які були реалізовані в Україні у рамках програми Еразмус +.
«Цей проєкт має і національне значення. Адже результати тих досліджень, які проводилися по педагогічній освіті в Україні під час виконання першого робочого пакету, були використані МОН України при формуванні картки вчителя початкової школи. Його велике значення ще й в тому, що він повністю відповідає вимогам Нової української школи. Фактично цей проєкт вивів на новий рівень якість освіти відповідно до європейських стандартів в українських партнерських університетах», – наголосила координаторка Любов Зінюк.
Упродовж трьох років його реалізації, йшлося під час прес-конференції, проведено десятки тренінгів, майстер-класів і міжнародну конференцію для викладачів університетів та вчителів шкіл, де вони змогли підвищити рівень цифрової компетентності у сфері освіти.
У своїй презентації керівник академічної групи проєкту MoPED Олена Будник зазначила, що упродовж цього часу команда університету працювала над вирішенням основних завдань проєкту. «Нами розроблено нові навчальні дисципліни для студентів університету: 4 таких курси, що стосуються STEM-освіти, впроваджено в освітній процес, один із яких – англійською мовою. Також для викладачів, науковців, студентів і вчителів фахівці Центру інноваційних освітніх технологій «PNU EcoSystem», створеного в рамках проєкту, підготували і видрукували за кошти проєкту наукову продукцію щодо використання європейського досвіду в освітньому процесі, зокрема 8 книг і 22 наукові статті. Адже команда університету мала можливість навчатися в кращих університетах Європи, зокрема, Університеті Деусто (Іспанія), Кіпрському університеті та Краківській гірничо-металургійній академії в Польщі.
Своєю чергою, вчителі початкової школи №26 Івано-Франківської міської ради Аліса Павлюк і Наталія Кісь, які були активним учасницями тематичних тренінгів у рамках проєкту, розповіли під час прес-конференції про використання набутого досвіду в роботі зі своїми учнями, зокрема, в умовах дистанційного та змішаного навчання. На зустрічі були присутні також студенти і викладачі університету, котрі поділилися своїми думками із журналістами щодо участі у проєкті та здобутий новий досвід.
У Центрі інноваційних освітніх технологій “PNU Ecosystem” відбулися також заняття з робототехніки для учнів шкіл. Школярі тут вивчають основи механіки на базі конструктора «Прості механізми»; займаються конструюванням та програмуванням роботів на базі наборів WeDo 2.0 та програмного забезпечення LEGO Education.
Довідково: Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника – головний бенефіціар та координатор міжнародного проєкту «Модернізація педагогічної вищої освіти з використанням інноваційних інструментів викладання» (MoPED) програми ЄС Еразмус + КА2 – Розвиток потенціалу вищої освіти, № 586098-EPP-1-2017-1-UA-EPPKA2-CBHE-JP. Його партнерами у проєкті стали – Університет Деусто ( Іспанія) , AGH Університет науки і технологій (Польща), Кіпрський університет (Кіпр), Київський університет ім. Бориса Грінченка, Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет ім. Григорія Сковороди, Уманський державний педагогічний університет ім. Павла Тичини, Південноукраїнський національний педагогічний університет ім. К.Д. Ушинського, Луганський національний університет ім. Тараса Шевченка та ТзОВ “Quality Ukraine”. Більш детально про проєкт можна довідатися на сайті: http://mopedproject.eu/ua/