20 серпня розпочато проведення серпневих вебінарів для педагогічних (науково-педагогічних працівників) з упровадження в освітній процес новітніх методик та інструментів навчання на базі Центру інноваційних освітніх технологій “PNU EcoSystem” Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника. До участі зголосилося більше тисячі учасників з різних реґіонів України – учителі закладів загальної середньої та позашкільної освіти, викладачі коледжів, професійної та вищої освіти, майбутні педагоги.
Навчання проведено у рамках проєкту програми ЄС Еразмус + “Модернізація педагогічної вищої освіти з використання інноваційних інструментів викладання – MoPED” (№ 586098-EPP-1-2017-1-UA-EPPKA2-CBHE-JP).
Вебінар “Цифрові інструменти в онлайн та офлайн навчанні” (тренер: кандидат педагогічних наук, доцент Тетяна Близнюк) був спрямований на ознайомлення педагогів із безкоштовними додатками (Kahoot, Mentimeter) для організації формувального чи підсумкового оцінювання учнів (студентів); а також платформою FlipGrid, що сприяє розвитку комунікативних навичок учасників з допомогою створення коротких відео. Доктор педагогічних наук, професор Олена Будник представила учасникам вебінару інтерактивний матеріал щодо використання QR-кодів у різних сферах життєдіяльності, зокрема в освіті; запропонувала цікаві додатки для зчитування та ґенерування статичних і динамічних QR-кодів, методи їх використання в освітньому процесі. З інструментами фасилітації в онлайн-навчанні учасників вебінару ознайомила доктор педагогічних наук, доцент Оксана Джус. Тренеркою проаналізовано відмінність фасилітативного підходу від традиційної роботи з групами; наголошено на його актуальності у розбудові сучасної освіти, зокрема в навчанні онлайн, адже фасилітативні уміння повинні стати невід’ємною складовою професійного становлення педагога. На вебінарі “Перевернуте” навчання як одна із сучасних освітніх технологій” (кандидат біологічних наук, доцент Вікторія Гнєзділова) учасники мали змогу розширити свої уявлення про сутність “перевернутого” класу та “перевернутого уроку” на засадах педагогіки співробітництва.
Усі вебінари були спрямовані на збагачення практичних знань і вмінь педагогів щодо інтенсифікації процесу навчання з використанням інноваційних технологій викладання, цифрових інструментів і ресурсів, що надважливо в умовах дистанційного навчання здобувачів освіти.
На своїй сторінці у Фейсбук одна з учасниць трьох вебінарів Світлана Гергуль зазначила: «Щиро дякую Центру інноваційних освітніх технологій “PNU EcoSystem” Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника! Відвідала три Вебінари професійних тренерів на супер актуальні теми!.. Дякую колегам за таку можливість! Радію, що ми разом у проєкті «Вивчай та розрізняй: інфо-медйна грамотність»! Така синергія народжує впевненість, що ми все-таки зможемо спільно перетворити школу (інститут, університет, освітню інституцію) на ДІМ РАДОСТІ ВІД НАБУТТЯ МУДРОСТІ!».
За відгуками учасників, спілкування онлайн має свої переваги, оскільки уможливлює активну педагогічну комунікацію та підвищення кваліфікації освітян із Херсонщини, Сумщини, Харківщини, Чернігівщини, Волині, Львівщини, Одещини, Закарпаття, Черкащини, Вінничини та інших реґіонів країни.