Створений Центр ІОТ як складова цілісної екосистеми університету сприятиме наданню якісних освітніх послуг щодо підготовки майбутніх учителів для Нової української школи, підвищенню кваліфікації педагогічних працівників різних рівнів. Завдяки окремому серверу в Центру ІОТ налагоджено автономний потужний інтернет, який дозволить використовувати інноваційні освітні онлайн ресурси у навчанні та роботу сервера Cisco WebEx для забезпечення відеоконференцзв’язку. Основна увага у використанні обладнання та освітніх технологій в Центрі ІОТ приділяється методикам ефективної роботи зі студентами у визначених навчальних просторах, відповідно до навчальної мети і завдань, раціональне використання новітніх цифрових інструментів і освітніх онлайн ресурсів для дисциплін STEAM.
У контексті реалізації завдань Центру ІОТ передбачено впровадження таких методологічних підходів до викладання нових курсів:
˗ компетентнісний – спрямованість освітнього процесу на досягнення результатів, якими є такі виокремлені компетентності студентів (інтегральна, загальні і фахові);
˗ особистісно орієнтований – передбачає повагу до особистості як найвищої цінності суспільства, забезпечення її зростання, розвиток здібностей, креативності, здатності до самовизначення, саморозвитку та ін.;
˗ міждисциплінарний – інтеґрування різних галузей наукового знання у навчанні/викладанні: педагогіки, методики навчання в школі, інформатики, математики, біології, географії, мистецтва та ін.;
˗ суб’єктно-діяльнісний – орієнтація на практико зорієнтовані методи організації діяльності студентів у процесі їх розвитку і професійної підготовки як суб’єктів цієї активної взаємодії (цей підхід протистоїть методам і формам механічної передачі готової інформації, монологічності викладача, пасивності студента);
˗ синергетичний – характеризує особистісний розвиток викладача і студента не тільки як поступальний, лінійний, безконфліктний процес, а як процес, що передбачає подолання суперечностей у пізнанні цінностей, явищ навколишнього світу, аналітико-синтетичну діяльність.
Пріоритетними методиками навчання є: мобільне навчання, дослідницько орієнтоване навчання, змішане навчання, проблемне навчання, проектне навчання, онлайн навчання, мікровикладання. Викладання навчальних дисциплін за інноваційними методиками передбачає інтеґрацію змісту освітнього контенту, формування системи проблемних професійно-педагогічних завдань та їх практичне вирішення, використання відкритих і розроблених освітніх онлайн ресурсів різноманітних напрямів STEAM-освіти для формування в студентів (педагогів) практичних навичок застосування інноваційних інструментів навчання, розвитку критичного мислення, медіаграмотності, медіакультури, цифрових компетентностей тощо.