Студенти ОР “Магістр” спеціальності А4.05 Середня освіта (Біологія та здоров’я людини) факультету природничих наук продовжують вивчення освітньої компоненти “Інноваційні технології у STEM – освіті”, яка була розроблена та внесена до освітньої програми у рамках міжнародного проєкту ERASMUS+ MoPED (№ 586098-EPP-1-2017-1-UA–EPPKA2-CBHE–JP). Мета курсу: ознайомити студентів із новітніми освітніми трендами та методикою створення дослідницького середовища для предметів STEM, онлайн лабораторіями, симуляціями; забезпечити майбутніх учителів необхідним обсягом теоретичних знань і практичних вмінь та навичок, які дозволять їм викладати біологію у середніх, старших класах і закладах фахової передвищої освіти відповідно до сучасних вимог. Навчальну дисципліну в рамках проєкту розробила та успішно впроваджує фахівець Центру, доцентка кафедри біології та екології університету Вікторія Гнєзділова.
Значну увагу було приділено вивченню сучасних освітніх технології: дослідницько-орієнтоване навчання (Inquiry based learning), метод проектів (Project-based learning), колаборативне навчання (Collaborative learning), дуальне навчання (Dual Learning). В ході ознайомлення із сучасними освітніми трендами у викладанні природничих дисциплін та особливостями використання їх в навчальному процесі, студенти розробили плани-конспекти уроків біології для 7, 8 та 10 класів з використанням технології “перевернутого” навчання (Flipped learning), а також інструктивні картки для занять у віртуальних лабораторіях.
Вивчення дисципліни відбувалося у Центрі інноваційних освітніх технологій «PNU–EcoSystem». Під час проведення лекцій і практичних занять, студенти працювали у різних просторах інноваційного класу. ІТ-Space використовували для ознайомлення з інтерактивними методиками: “перевернуте” навчання (flipped Learning), метод проектів (Project-based learning), дуальне навчання, дослідницько-орієнтоване навчання (Inquiry Based Learning), а також для ознайомлення з методикою створення дослідницького середовища для предметів STEM (онлайн лабораторії, інтерактивні навчальні середовища (Inquiry Learning Spaces), навчальними онлайн іграми. STEAM-lab дозволила використовувати інноваційні електронні ресурси для пошуку інформації, розвитку творчості студентів, стимулювання мотивації до вивчення та інтеграції STEM-предметів, навичок партнерської співпраці. Простір Mobile Learning Space використовували під час створення та демонстрації презентацій в індивідуальній чи груповій формі, досліджень, розробки нових уроків, а також для самостійного доступу до освітніх ресурсів, вивчення електронних навчальних засобів навчання. У Presentation Space студенти-магістри демонстрували розробки власних уроків біології.